Skip to content

Metalas ir klavišiniai instrumentai koncerte

Penktadienį Vilniuje vyko koncertas Trejos Šešerios, kuriame koncertavo visokio keisto metalo grupės. Senokai buvau panašiame renginyje, tai nusprendžiau nueiti pasikultūrinti. Nenustebau, kai sutikti pažįstami paklausė “Ką tu čia veiki?” :-)

Taigi. Pirmąją grupę sėkmingai praleidau pavėluodamas. Antrieji – latviai Frailty. Kai girdėjau per radiją, tai buvo kažkaip nelabai, bet gyvai patiko, nors ir doomas. Pagrindinės žvaigždės buvo anglai Fen. Galvojau, kad reikia nusipirkt kompaktą, tai gal kada ir nusipirksiu, tikrai žavinga muzika: gražus švelnus rokas įsiterpia į tokio, sakyčiau, piktoko metalo kūrinius. Visiems rekomenduoju.

Vienas iš įspūdingų momentų buvo jau seniai negirdėti nesuvaidinti pakartojimai – kai publika tikrai norėjo išgirsti dar, o muzikantai laužėsi: “Ėėė jūs norite dar? Bet mūsų visi kūriniai po 10 minučių, jau vėlus vakaras, ar jūs tikrai iškentėsite dar 10 minučių?” Šioje vietoje, deja, matėsi daug išeidinėjančios publikos, žmonės aiškiai bandė spėti į paskutinius viešojo transporto reisus…

Bet aš ne apie tai. Klausantis metalo man visada iškyla tas pats klausimas: o kam ten reikalingi klavišiniai instrumentai? Nu, pastato ant scenos sintezatorių, prie jo graži mergaitė arba gražus berniukas, matosi, kad groja, bet nieko nesigirdi… O jei fone tyliai girdisi, tai panašu, kad nedarytų jokios įtakos bendram skambesiui net jei būtų garsiau… Gal kas galite atskleisti šį faktą?

3 Comments

  1. Firo wrote:

    Nelabai suprantu ar tu kalbi /būtent/ apie koncertus, ar jų naudojimą in general, bet anyways…
    Nedaro jokios įtakos?.. Bent Fen atveju, klavišai gerokai prisideda prie atmosferos kūrimo. Power’y, tarkim, jie prisimeta prie overall garso, Sympho, iš viso, dažnai būna keys-driven muzika…
    Heck, nors jei jie ir nėra prominent, net ir mažyčiai niuansai gali praturtinti garsą. Aš visomis keturiomis už. (Nors, prisipažinsiu, pats nesu didelis klavišų gerbėjas. Kaip bebūtų, jei jie naudojami protingai ir su saiku, kodėl gi ne?)

    Kelios grupės: Mar de Grises, Fen, Eternal Tears of Sorrow, Sonata Arctica.

    Pirmadienis, sausio 31, 2011 at 16:17 | Permalink
  2. Profilio nuotrauka (adis) Adis wrote:

    Come on, juk scenoje bet kokiam instrumentui reikia charizmos, ar klavišai tai būtų, ar dambrelis, ar solo gitara. Tegul ir ne metalas, bet gi dėl Jon Lordo kažkaip klausimų nekyla :) Anei ir dėl Levo Andojo „Pergalėje“ ;)

    Klausimą IMHO reiktų reiktų kelti kiek kitaip – kiek metale (ar ir kur kitur) reikalingi gyvi klavišai, kad jau juos temptis į sceną?
    Čia pat ir atsakymas – gyvi klavišiniai tiesiog gali užglaistyt visokias stambesnes ar smulkesnes chaltūras, nutinkančias gyvai scenoje ;) Fonograma improvizuoti nemoka ;)

    Pirmadienis, sausio 31, 2011 at 22:30 | Permalink
  3. Profilio nuotrauka (Chemiker) Chemiker wrote:

    Laba diena.

    Kalbu ir apie koncertus, ir apskritai. Taip, Deep Purple, Queen, Nightwish ir dar daugelyje atvejų klavišiniai yra savo vietoje. Aš čia turbūt apie tuos „atmosferinius“ variantus. Tarkime, Soul Stealer albumas yra įrašytas su sintezatoriaus partija, o gyvai groja be jos ir skamba taip pat gerai. Koncerte, nuo kurio prasidėjo šis postas, visiškai negirdėjau, ką groja Frailty klavišininkė, tačiau to ir nepritrūko. Tai vat toks yra klausimas, kam reikia to dar vieno triukšmo šaltinio, jei jis nedaro jokios įtakos?

    Kita vertus, jei jau paminėti Queen ir Deep Purple (Pergalė irgi tinka) ;-) tai lyginant su jais, metalistų atliekamos klavišinių partijos, švelniai tariant, primityvios… O dažnai tuose pačiuose kūriniuose skamba dešimtaukštiško sudėtingumo būgnų ir gitarų keliamas triukšmas. Tai tada vėl kyla klausimas, kam tas sintezatorius, ir gal be jo būtų geriau?

    Manau, kad reikės parinkti iš jutūbo iliustracijų tam, kas man atrodo tinkamas ir netinkamas klavišinių instrumentų naudojimas ;-)

    Antradienis, vasario 1, 2011 at 11:48 | Permalink
Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Uždaryti
Eiti prie įrankių juostos